Tankar och yttrande från den inre kranen

Idag har vi med oss den allra första naturreportern inom svensk televison, Nils Franzén.

Är du tillbaka på allvar nu?
Ja det kan man kalla det. jag känner att efter rehaben så står jag på säkra fötter igen.

Har du efter all motgång blivit en starkare människa?
Jag det kan man absolut säga. Efter jag ätit fyra dussin tranbärs frukter mår jag utmärkt bättre.

Det ryktas om en resa till tasmanska riket, stämmer detta?
Stämmer mycket bra. jag ska faktist hämta min enbenta broder som har varit husneger ett tag hos min farbror. min farbror bor i en by mitt utanför den största stammen som kallas Itototo som betyder "gammal man reser aldrig ensam".

När vi ändå är igång, stämmer det att du mördat en tiger i indien?
Om man vill kalla mig en mördare så kan man väl göra det. Jag skulle kalla det att jag tog livet av en varelse som hade så mycket kvar att ge. Jag skäms inte över det för man närmar sig inte mig utan att betala fullt pris.

Du blev dömd för mord där nere, hur överlevde du samt hur lyckades du rymma från fängelset?
Från början var det riktigt tufft, satt ju i en djuranstallt men lärde mig snabbt kommunicera med djuren. Jag livnärde mig på att äta avföring från hermelinerna och ibland kunde jag även få färskt bajs från häst. Min resa därifrån kommer alltid ligga hos mig.

Sista frågan nu, är det verkligen sant att du kan tala med myror?
Ja


Nils fösta dusch efter tiden i fängelset.



//Styrelsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0