väldoft, likstank och göstas gammelråd

något som alltid glädjer mig är att komma hem och känna doft av wiskey när man häller upp sig en sipp. smaken, visst det bränns men ska man så ska man. Något som jag glädjs mindre av är liket i väskan. doftar minde gott. har färdats med det i två dagar nu, dessutom är det tungt. måste göra mig av med det. men var? där stod jag lite halvsur och trött, brist på ideér. tvärsöver rummet står Farbror Gösta där med sin finaste farbrorsmin. Han ser forskande på mig över glasögonen och vinkar med pekfingret.
Kom här, sa han. Jag har något åt dig. något annat än ett råd kan jag inte bevilja mig om att kalla detta. han plockar fram den mest märkliga ting ni kan tänka er.avresa till prag imorgon, nu med tom väska.


gösta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0