De fyra tulpanerna

Hej det var ett tag sen jag skrev men nu har jag lastat av de flesta rumänierna!

har du någon gång kännt dig väldigt ensam......? mm tänkte väl de, men de har också tulpanerna.Tänk dig att du blir bedömd hela tiden på ditt utseende. Vilken press tulpanerna måste ha på sig! deras jobb är att vara så vackra som möjligt alltid. jag tror att olika blommsorter hatar varandra och det blir en så kallad konkurrens. När tulpanerna står i skyltfönsterna brevid några dryga vildjur ( röda rosor)  om de nu går en nyförälskad man som ska köpa blommor så köper han nog röda rosor. det måste vara jävligt tungt för tulpanerna. jag har sett fyra tulpaner försöka strypa en kinesisk riddarsporre. jag gick undercover in blommvärlden för en dag och förstod snabbt att det var slingekrasse som härskade i den undre blommvälden. Slingekrassen har utplånat nästan hela stammen av lejongap. vi tycker vår värld är hård, tänk på blommornas de måste se bra ut och krossa sitt motstånd!!!


// Myr

Kommentarer
Postat av: r.simonsen

Bra budskap! :)

2007-11-10 @ 13:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0